FANDOM

Monster High (Lexikon)!
Diary - SDCC Ghoulia icon
Power Ghouls
Puppen
275px-Powerghoulscomplete
Status: Trademark
Veröffentlichung: Anfang Januar 2013
Unbekannt
Sortiment-Nummer:  ???
Model-Nummer:  ??? — Clawdeen Wolf
??? — Spectra Vondergeist
??? — Toralei Stripe
??? — Frankie Stein

Power Ghouls ist der Name für eine Puppenserie, die sich um vier Superheldinnen dreht und 2013 veröffentlicht wird. In den USA werden die Puppen exklusiv bei Target erhältlich. Jede Puppe stellt eine Heldin dar, die nach dem Vorbild von berühmten Comic-Figuren gestaltet wurden. Mit jeder Puppe gibt es ein Comic-Booklett, das die Geschichte der Heldin und ihrer Gegenspielerin, z.B. Cat Tastrophe, enthält.

At San Diego Comic-Con International 2012, two dolls of this line were revealed: Clawdeen Wolf as Wonder Wolf (akin to Wonder Woman) and Spectra Vondergeist as Polterghoul (akin to Supergirl). Prior to the reveal, the Handelsmarke were already spotted and in addition to the two reveals, a third trademark exists for a character called Cat Tastrophe (akin to Catwoman), who in January was revealed to be Toralei. At the same time, the fourth doll was also revealed: Frankie, who may be the Voltageous (akin to The Flash) trademark.

"Wusstest du schon, dass ...?"-FaktenBearbeiten

  • Spectra's character "Polterghoul" is a play in the word "poltergeist" which means "a ghost or other supernatural being supposedly responsible for physical disturbances such as making loud noises and throwing objects about". Other than being able to levitate objects, Polterghoul's chain cape can extend to grapple objects.
  • Wonder Wolf has super strength and aside from protection, her shield also acts as a silver proof surf board and a boomerang.

Auch bei FANDOM

Zufälliges Wiki